.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هیچ کشوری مثل ایران با این حجم از هجمه رسانه‌ای رو‌به رو نیست
دبیر جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید معتقد است هیچ کشوری مثل ایران با این حجم از هجمه رسانه‌ای رو‌به رو نیست.
هیچ کشوری مثل ایران با این حجم از هجمه رسانه‌ای رو‌به رو نیست

شمال نیوز : اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مرضیه هاشمی، دبیر جشنواره و زهرا اوسطی، معاون بین‌الملل بنیاد گوهرشاد برگزار شد و هاشمی درباره برگزاری این رویداد رسانه‌ای با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: در پاسخ به این سوال که چرا دبیری جشنواره رسانه خورشید را عهده‌دار شدم باید بگویم که ما در هفته دفاع مقدس هستیم و هیچ وقت فراموش نمی‌کنم چه تصاویری از ایران در [رسانه‌های غربی]نشان داده شد.

 

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید در پاسخ به این سوال که اگر اتفاق مثبت در حال رخ دادن است، در مقابل انعکاس تصاویر منفی از سوی هژمونی رسانه‌ها باید چکار کنیم؟ توضیح داد: آمریکا قبل از وقوع جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ انگار بازی به راه انداخته بود؛ یعنی چه کسی باید کشته شود و چقدر امتیاز باید به دست آورد. 

 

وی با بیان اینکه آن زمان رسانه ضد امپریالیسم نداشتیم، بیان کرد: پرس تی‌وی و ... نبود. به همین دلیل، مردم آمریکا فکر می‌کردند حق با آمریکاست و آن‌ها می‌خواهند عراق را آزاد کنند. اما بعدش شاهد بودیم در افغانستان، سوریه، عراق و ... چه اتفاقاتی رخ داد. تمام هزینه‌هایی که برای بودجه در رسانه ایران می‌شود، قابل مقایسه با یکی از شبکه‌های غربی نیست. ما برای نشان دادن واقعیت باید چکار کنیم؟ 

 

هاشمی ادامه داد: در تصاویر بازنمایی شده از رسانه‌های غرب، ایران را محکوم می‌کردند. در مدتی که در آمریکا بودم، تصاویر منفی از ایران می‌دیدم. جشنواره رسانه خورشید فرصتی برای ماست تا از رسانه‌های کشور‌های مختلف با دیدگاه غالب ضد هژمونی (قدرت) دعوت کنیم، تا دورهم جمع شوند. رسانه‌های غرب نه‌تن‌ها ضد ایران صحبت کردند، بلکه همیشه ضد زنان در ایران گفتند. ما از ۱۰۰ زن فعال رسانه‌ای در سراسر دنیا دعوت کردیم، تا به همفکری و همکاری مشترک برسیم.

 

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید با بیان اینکه فکر نمی‌کنم هیچ کشوری مثل ایران با این حجم از هجمه رسانه‌ای رو‌به رو شد، تصریح کرد: شاید روسیه از لحاظ هجمه رسانه‌ای در رتبه دوم قرار بگیرد. کشور‌های مختلف برای کار رسانه‌ای هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنند. متاسفانه ما نمی‌توانیم از لحاظ بودجه‌ای و ... مقابل آن‌ها قرار بگیریم. ما فقط یک کشور هستیم، که در مقابل کشور‌های هژمونی قرار گرفتیم. به پرس تی‌وی نگاه کنید ببینید با بودجه خیلی کم چندبار تحریم شد!

 

وی درباره موضوعات مختلف جشنواره توضیح داد: از محور‌های جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید می‌توان به تلاش برای آگاهی افکار عمومی جهانی از طریق فعالان رسانه و خبرنگاران، بسترسازی برای حمایت‌های بانوان و فعالیت رسانه‌ای آن‌ها، بررسی و استفاده از تجربیات زنانِ مقاومت در محور رسانه، معرفی زنان توانمند حوزه رسانه‌ای ایران و فعالان رسانه کشور‌های مختلف اشاره کرد. با این دیدگاه‌ها از فعالان رسانه زن دعوت کردیم. 

 

وی به عدم حضور خبرنگاران آمریکایی و کانادایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چند نفر از فعالان آمریکا و کانادا مشتاق حضور در جشنواره بین‌المللی خورشید بودند، ولی بخاطر فشار و ترس نتوانستند دعوت ما را قبول کنند. 

 

در ادامه زهرا اوسطی، معاون بین‌الملل بنیاد گوهرشاد درباره نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی جوامع گفت: در عصری که رسانه‌ها حرف اول را در آگاهی بخشی و اقناع اذهان عمومی می‌زنند، شاهد هجمه‌های زیادی به مسئله زن و خانواده هستیم. این هجمه‌ها در منافات با قرآن است؛ قرآنی که برای انسان کرامت را تعریف کرده است.

 

اوسطی ادامه داد: تلاش کردیم اصحاب رسانه کشور‌های مختلف را که با دیدگاه‌های ما همسو هستند شناسایی کنیم و با تجمیع آن‌ها حرکت مطلوبی را در معرفی جایگاه زن و خانواده از دیدگاه قرآن و پیامبر اکرم (ص) انجام دهیم.

 

اولین جشنواره رسانه خورشید شنبه هشتم مهر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.